Lekkage in de woning

De eigenaar dient zelf zorg te dragen voor het wegnemen van de oorzaak van de lekkage.

  1. Neem de lekkage checklist door. U laat eventueel op eigen kosten een lekdetectie uitvoeren wanneer de checklist geen oplossing biedt.
  2. Meldt gevolgschade direct via de QR code of de QR code in de meterkast (S1MONE) voorzien van:
    – Foto’s (overzicht & close-up)
    – Uitgebreide omschrijving (gevolg)schade.
    Hiervan ontvangt u een bevestiging.
  3. De voorzitter van de VvE zal de melding beoordelen en eventueel contact opnemen.
  4. Het verloop van deze melding verloopt via WhatsApp, mocht u geen gebruik maken van WhatsApp stuur dan een melding via het formulier op deze website.

De veroorzaker dient als eigenaar zorg te dragen voor het wegnemen van de oorzaak.

  1. Meldt gevolgschade direct via de QR code of de QR code in de meterkast (S1MONE) voorzien van:
    – Foto’s (overzicht & close-up)
    – Uitgebreide omschrijving (gevolg)schade.
    Hiervan ontvangt u een bevestiging.
  2. De voorzitter van de VvE zal de melding beoordelen en eventueel contact opnemen.
  3. Het verloop van deze melding verloopt via WhatsApp, mocht u geen gebruik maken van WhatsApp stuur dan een melding via het formulier op deze website.
  4. U treedt in contact met de veroorzakende eigenaar/bewoner. Deze neemt de lekkage checklist door. De veroorzaker dient zelf een lekdetectie uit te
    voeren wanneer de checklist geen oplossing biedt.
  5. Is de oorzaak bekend en opgelost? Dan handelt u dit af via de WhatsApp.
  6. De Alliantie VvE Diensten meldt uw gevolgschade bij de opstalverzekeraar. Hiervan ontvangt u een bevestiging
  7. De verzekeraar beoordeelt of de oorzaak gedekt is. Indien de oorzaak gedekt is, wordt de gevolgschade door de verzekeraar hersteld.
  8. Indien de oorzaak niet gedekt is, zal door u in overleg met de veroorzaker gekeken moeten worden naar een oplossing.
  1. Meldt gevolgschade direct via de QR code of de QR code in de meterkast (S1MONE) voorzien van:
    – Foto’s (overzicht & close-up)
    – Uitgebreide omschrijving (gevolg)schade.
    Hiervan ontvangt u een bevestiging.
  2. De voorzitter van de VvE zal de melding beoordelen en eventueel contact opnemen.
  3. Het verloop van deze melding verloopt via WhatsApp, mocht u geen gebruik maken van WhatsApp stuur dan een melding via het formulier op deze website.
  4. De Alliantie VvE Diensten meldt uw gevolgschade bij de opstalverzekeraar. Hiervan ontvangt u een bevestiging.
  5. De Alliantie VvE-diensten geeft opdracht voor onderzoek naar de oorzaak en informeert het VvE MIDAS bestuur hierover.
  6. De Alliantie VvE Diensten draagt zorg voor het zo spoedig mogelijk herstellen van de gevonden oorzaak. De geldende mandaten binnen de Alliantie VvE Diensten zijn bepalend voor de doorlooptijd.
  7. Zodra de oorzaak is weggenomen informeert de Alliantie VvE Diensten de verzekeraar hierover.
  8. De verzekeraar beoordeelt of de oorzaak gedekt is. Indien de oorzaak gedekt is, wordt de gevolgschade door de verzekeraar hersteld.
  9. Indien de verzekeraar de schade niet dekt zal in overleg met de Alliantie VvE Diensten gekeken moeten worden naar een oplossing.
error: helaas