Storing / reparatie

Reparatieverzoek indienen

Elke eigenaar mag bij de Alliantie VvE-diensten een reparatieverzoek indienen voor gemeenschappelijk (onder)deel van het gebouw. In de splitsingsakte staat omschreven welke (onder)delen gemeenschappelijk zijn en onder de VvE vallen

Opties voor indienen van een reparatieverzoek voor de VvE:
  • Digitaal:
    • Door middel van de QR-code van de applicatie S1MONE
    • U logt in op het Alliantie VvE Portal www.dealliantievvediensten.nl via de knop: Inloggen Mijn VvE. U kunt via het menu in de tab Gebouw een ‘nieuw reparatieverzoek’ aanmaken.
  • Telefonisch: U belt de klantenservice van de Alliantie op 088-0023230

    De klantenservice van de Alliantie is bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur , na sluiting uitsluitend spoed/noodgevallen waarbij u geholpen wordt door de meldkamer.

Een verzoek ingediend en dan?
  1. Indien d.m.v. de QR-code, dan krijgt u direct een melding via WhatsApp.
  2. De gemelde storing wordt direct doorgezet naar de voorzitter van de VvE ter beoordeling. Op basis van uw beschrijving en eventuele foto’s wordt beoordeelt of uw melding wel voor de VvE is. Wanneer de melding inderdaad een VvE gelegenheid betreft, zal de voorzitter of de technische commissie bepalen of de VvE zelf de klacht afhandelt of een externe partij ingeschakeld wordt. 
  3. U ontvangt per WhatsApp of e-mail een bevestiging zodra er een beslissing is genomen. Als er een  onderhoudspartij wordt ingeschakeld zal, afhankelijk van de urgentie, binnen enkele dagen  contact met u opnemen worden voor het maken van een afspraak. De uitvoering van de werkzaamheden door onderhoudspartijen is over het algemeen altijd tussen 08:00-16:00.
    Indien u zelf niet in de gelegenheid bent om de afspraak bij te wonen, vragen wij een andere contactpersoon (buren/familie/vrienden) in te schakelen.
  4. Voor reparaties in algemene delen die u aanmeldt, wordt een afspraak gemaakt met de voorzitter van uw VvE.
  5. In sommige gevallen is het onduidelijk wat nu precies de situatie is en of de situatie een VvE aangelegenheid is. Mocht achteraf toch blijken dat de repartie melding geen VvE aangelegenheid is dan zullen de gemaakte kosten vanuit de VvE aan u worden doorbelast.
Inzien en volgen van een reparatieverzoek

Via het webportal www.dealliantievvediensten.nl (‘inloggen Mijn VvE’) kunt u controleren of een reparatieverzoek van een VvE deel al reeds is ingediend door een medebewoner. Ook kunt u uw eigen ingediende verzoek hier terugvinden en volgen. Veel onderhoudspartijen werken actief mee om online updates door te geven over de status van het verzoek. Indien u een vraag heeft over de voortgang van uw verzoek, kunt u eerst online controleren of er informatie beschikbaar is.

Storingen installaties

Het kan zijn dat er een bepaalde installatie in storing staat, zoals de lift.  Neem dan contact op met de 24/7 meldkamer van De Alliantie op 088-0023230.

Gaslucht

Wanneer u een gaslucht ruikt dan is het advies om direct contact op te nemen met de netwerkbeheerder van het gasnetwerk, bel buiten met uw mobiel of bij de buren het gratis storingsnummer 0800-9009.  

Geen water of een lage waterdruk

Wanneer u geen water heeft kan het zijn dat er een waterstoring is, raadpleeg de website om te zien of er in de buurt een storing is.  Mogelijk zijn worden er werkzaamheden uitgevoerd aan het netwerk.

Als er wel water is maar bijna geen druk, dan kan het zijn dat de pompen in het complex mogelijk niet naar behoren functioneren. Het bestuur van de VvE kan dit controleren.

error: helaas